REKLAMLARIM

5 Ocak 2009 Pazartesi

aşure nasıl yapılır


AŞURE:
750gr buğday
1 s.b. nohut
1 s.b. kuru fasulye
5 s.b. toz şeker
1 s.b. süt
4 ç.k. pirinç
1 portakal
1 limon
2 elma
kuru üzüm
kayısı
Üzeri için:
kuru kayısı
incir
nar
kuşüzümü
dolmalık fıstık
fındık
ceviz
nar
gülsuyu
tarçın
HAZIRLANIŞI:
Önce buğdayları akşamdan sıcak su ile bir taşım kaynatıp
altını kapatın. Sabaha kadar şiştikten sonra tekrar pişmeye
bırakın.Bu arada akşamdan ıslatılmış nohut ve fasulyeyi
düdüklüde pişirin. Buğdayın üstüne nohut ve fasulyeyi ekleyin.
Sıra ile önce haşlanmış pirinci ekleyin. Ardından küp doğranmış
elmalaları daha sonra küçük doğranmış kayısıları ardından da
üzümleri ekleyin. En son sütü, gülsuyunu, portakal ve limon kabuğunu ve şekerini
ilave edin. En son suyunu ve kıvamını kontrol edin. Kaselere boşaltıp
üzerini kuru yemişlerle süsleyin. Bu işlemi kaselerin üzeri soğuduktan
sonra ancak yapabilirsiniz.
alıntı oktay ustadan

AŞURENİN YAPILIŞI(benim kendi yaptıgım tarif)

MALZEMELER

4 su bardagı aşurelik bugday
1 su bardagı nohut
1 su bardagı fasulye
1 su bardagı pirinç
1 su bardagı çekirdeksiz üzüm
1 su bardagı kuru kayısı
10 adet karanfil
4 su bardagı toz şeker
1/2 su bardagı fındık(cevizde olur ama önce kabuklarının soyulması lazım aşuremizi karartmasın diye)
1 çay kaşıgı tuz
1 yemek kaşıgı nişasta
3 adet portakal kabugu (kare kesilip acı suyu gidene kadar 3-4 defa kaynatılır)
süslemek için arzuya göre ceviz içi badem ,toz tarçın

YAPILIŞI

Kuru olan malzemeleri akşamdan güzelce ıslatalım
Hepsini ayrı ayrı düdüklü tencerde pişirelim pirinç ve kayısı üzümleri tencerde kaynatalım çok ezilmesinler diye ,ben pirinçide iyice özleşmiş seviyorum fazla pişiririm
Gelelim en zevkli aşamamıza
Bütün malzemeleri büyük bir tencere içine alıp hafif sulu kıvamda kısık ateşte kaynatıyoruz
Bir çay kaşıgı nişastamızı bir bardak soguk suda ezip tencereye katıyoruz bu arada şekeri ve portakal kabuklarını üzüm kayısı ve bir çay kaşıgı tuzumuzu ekliyoruz
Bir müddet daha kaynatıp aşuremizi servis tabaklarına alıyoruz
Servis tabagına aldıgınız aşureyi iri kıyılmış badem içi ,ceviz ve tarçınla süsleyip afiyetle yiyoruz

3 yorum:

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Hayirli Gunler Sitresli bu gunlerimizde Ailenizle ve Sevdiklerinizle birlikte guzel gunler gecirmenizi dilerim.Sevgiyle,Saygiyle vede Saglikla Kalin,ALLAHA Emanet olunuz.Saygilarimla

Herzaman olduğu gibi bu sikintili gunlerde sizlerden uzak kaldigim halde beni yalniz birakmiayip blog sayfami ziyaret ederek ve yazmis oldugunuz yorumlariniza tesekkur ederim.

Filistin uzerinden sahte siyaset yapalarida kiniyorum

FILISTIN

Ulu devletim olan Osmanli yikildi
Kan golunde yuzer benim Filistin
Adalet olmayan yerde insanlık bitti
Bizden imdat bekler benim Filistin

Yuz binlerin eli havada hep dua eder
Muslumanlar yigit bir liderde bekler
Bir gun mutlaka Filistin’e olacak sefer
Zaferi Allah’in izniyle gorecek Filistin

Uluhakan gibi bir lider bekleriz bizler.
Butun millet hep onu gelmesini gozler.
Filistin’imde kan ve goz yasi dinmez.
Yaslar icinde olan can kardes Filistin.

Tecavüz var Filistin’de Musluman’a
Israil nekadar guclu bir ulke olsa’da
Sarsilmaz iman sahibi kullar orada
Zafer elbet senin,senin canim Filistin.

Acılar icinde izledim katledildi insanin.
Direnisin gordukçe inandim zafer senin.
Turk milleti olarak arkandayiz top yekun
Belki bugun belki yarin zafer senin Filistin.

Alıntı:Halil Çolak
http://www.antoloji.com/siir/siir/siir_SQL.asp?sair=21432&siir=1094870

Şükrü Yılmaz
Antakya-Hatay

http://www.sukruyilmaz.net
http://www.sukruyilmaz.net/blog

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Hayirli Gunler Hatay Antakya'dan Sevgiler Güzel bir Pazar tatili'ni Ailenizle ve Sevdiklerinizle birlikte huzur,neşe ve sağlık içinde gecirmenizi dilerim.Sevgiyle,Saygiyle vede Saglikla Kalin,ALLAHA Emanet olunuz.Saygilarimla

DOĞUM GÜNÜM BUGÜN BENİM

Doğum günüm bu gün benim
en mutlu günüm sözde sevdiklerimin beni aradığı
dostlarımın yanımda olduğu
hediyelerin mutlulukların havada uçuştuğu
Dünya'ya adım atışımın ilk günü

Ana rahminden küçük ama sımsacık yuvamdan
yalanların dolanların içine
hüzünlerin gözyaşlarının ortasına düşüşüm
Evet
Bugün benim doğum günüm

Anlamadığım belki de anlamak istemediğim
bir yerlerde bir yalnızlığın
bir yerlerde bir yanlışlığın oluşu
en büyük hediyem sensin dediğimin acı yokluğu.

Durup durup düşünüyorum
Doğum günü dedikleri hüzünlerin mi yoksa sevinçlerin mi
Doğum günü gözyaşlarımı yoksa gülüşlerin günü mü
Ben yanıtını bulamıyorum
Tarifsiz duygular içinde eminim ki ölüm günüm bu günden çok daha huzurlu

Doğum günüm en büyük yanlış olmuş kayıtlara
Geri dönüş yok tersine dönmeyecekse Dünya
Bir düzeltme yolu var
Vurun ölü damgasını yazın bu günü kara sayfalara.

Alıntı:Ufuk Komuscu
http://www.sevdimseni.net/git100349/ufuk-komuscu-dogum-gunum-bu-gun-benim.html

Şükrü Yılmaz
Antakya-Hatay

http://www.sukruyilmaz.net
http://www.sukruyilmaz.net/blog

Adsız dedi ki...

aşureye bayılırım canım,bir tabak alabilirmiyim,lüütfeeen
"Kuşlar gibi uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik. Fakat bu arada çok basit bir sanatı unuttuk. İnsan gibi yaşamayı." Martin Luther .BARIŞ DOLU GÜNLER DİLİYORUM,SEVGİLER