REKLAMLARIM

12 Ekim 2008 Pazar

benim böregim

işin en güzel yanı böregimiz serviste buyrun afiyet olsun
pişme esnasında o kadar çok kabardı çok hoştu

tepside hamurun bekletilmesi

BENİM BÖREGİM
Ben bu böregide şöyle yapayım demişsem aklıma koydugum an yapıyorum bu börek de öyle bir börek ,yaptıgım börekleri tatmakta eşim ve ogluma kalıyor çok şükür lezzetçi olan eşim ve oglumdan böregim tam not aldı bende sizlerle paylaşayım istedim

GEREKLİ MALZEMELER

iki yumurta

1.5 su bardagı süt

1 su bardagı süt

küçük paket yaş maya

1 tatlı kaşıgı tuz

1 yemek kaşıgı şeker

hamur arası için biraz sıvı yag

aldıgı kadar un

istenilen iç malzemesi

YAPILIŞI

İki yumurtanın sarısını ayırıp mayayı suda eritip bütün malzemeleri karıştırarak kulak memesi yumuşaklıgında bir hamur yapın

Ceviz büyüklügünde bezeler alıp tabak büyüklügünde bir hamur açın aralarına sıvı yag gezdirip dört bezeyi üst üste böylece koyun ve yarım saat kadar bekleyin hamur yagı emsin diye ben biraz acele ettim beklemeden direk açtım yaglar açma esnasında biraz dışına taştı mutlaka bekleyin işiniz acele degilse

Daha sonra açabildiginiz kadar açın acemi olanlar kalın bile açabilir hiç mahsuru yok aralarına istenilen malzeme konulup biraz tepside mayasının gelmesini bekleyin ben bir saat kadar bekletiyorum yetiyor daha sonra fırında pişirin

Hamur arasını yagladıgımız için kat kat ve çıtır bir börek oluyor hepinize afiyet olsun

Hiç yorum yok: