REKLAMLARIM

12 Ekim 2008 Pazar

kış hazırlıkları

Sonbahara girdik ve herkeste oldugu gibi bizim evde de kış için hazırlıklar başladı.Neler yapıldı neler öncelikli olarak turşumuz hazırlandı ve ekşiyip olgunlaşması için beklemeye alındı.Daha sonra Bozkurt usulu tarhana çorbası ekşilitilip, mayalanması beklendi ve bu gün kuruması için balkonumda bekliyor daha sonra ovalayarak un haline getirip kış sogugunda sıcacık içimizi ısıtmak için mutfaktaki yerini alacak inşallah, benim geçen seneden kalan kızılcık çorbam oldugu için bu sene yapmıyacagım hasta olunca özellikle üşütmüşseniz bu çorba imdadınıza yetişiyor sarımsaklı sarımsaklı süper oluyor.Şimdi gelelim kayserili olarak benim kayseri mutfagından kış için hazırladıklarıma:

Ben çorbayı oldum olası çok severim ben sevincede evdekilerde zorunlu olarak seviyorlar tabii ....Bizim kayserinin kesme (un çorbası) ablam annem ve ben tarafından bol yumurtalı olarak hazırlandı.Bu çorbayı ben en çok mercimekli olarak pişiriyorum bu şekilde daha çok seviyoruz.

Sonra kayserili olunurda mantı olmadan olurmu: tabi canım imece usülü mantımız da yapılıp derin dondurucuda yerini aldı iyiki derin donducular var bütün hanımlar gibi bende içini kendi damak zevkimize göre doldurup kullanıma hazır hale getirdim.

Hadi bakalım kış için hazırlıklar yapmadıysanız tam zamanı, herşeyin taze ve bol oldugu dönemdeyiz sizlere kolay gelsin diyorum

Hiç yorum yok: