REKLAMLARIM

10 Eylül 2008 Çarşamba

elif'in beslenmesi (serabral palsili çocukların)



Aslında nereden başlayaçagımı bilemiyorum, kızımda yaşadıgım zorlukları başka annelerede yardımcı olması açısından yazmak istiyorum. Benim kızım cpli ve kuadiplejik olarak etkilenmiş, oturma yürüme baş kontrolü yok kasılmaları var düzenli olarak ilaç kullanıyor

BESLENMESİ: Kızım 7 yaşında olmasına ragmen hala zor besleniyor, geriye dönüp baktıgım zaman bunada şükür diyorum. Sıvı şeyleri bile zor yutarken şimdi biz ne yersek onu yiyebiliyor ama ezmek şartı ile önce yiyecegimizi çatalla iyice eziyorum yedirmeye çalışıyorum bazen çok rahat yerken bazı dönemlerde yutma problemi oluyor hemen blendrıma sarılıp iyice eziyorum nerdeyse çorba kıvamına getirdigim yiyecegi yediriyorum. Pes etmek yok, her seferinde önce iri şekilde deneyip ,yiyemezse blendrı devreye sokuyorum.ama şu anda özürlü çocuklar için verilen pediasure adlı mamayı yediriyorum severek içiyor ama nasıl, öbür çocuklar gibi dili ile kavrayamadıgı için mama meyve suyu paketlerinde kürdanla küçük bir delik açıp çubugu hava alamıyacak şekilde tam çubuk genişliginde delip ,kutuyu sıkarak mamanın akmasını saglıyorum ,yutana kadar bekliyorum yutunca tekrar aynı işlemi yapıyorum ve çok rahat içiyor.

Meyveleri rendedinin ince tarafından rendeleyip yediriyorum.Bazen portakalı agzına tutup suyunu akıtıyorum elimle sıkarak ama en büyük korkum beslenirken nefes borusuna birşeyler kaçırmak arada yutamadıgı dönemlerde bu zorlugu yaşıyorum.

Özel anneler yaşadıgım deneyimleri sizlerle paylaşmaya hazırım saglıcakla kalın

Hiç yorum yok: